Aktuelnosti

Pregleda: 391

U Osnovnoj školi "Lipnica" u Lipnici, održan seminar iz "Socijalne kohezije"

16.11.2015.

13. i 14. 11.2015. godine, u Osnovnoj školi „Lipnica“ održan je seminar: „Socijalna kohezija“, kao zadnji dio cjeline predviđenih obuka za osnovne škole, a u okviru projekta „Obrazovanje po mjeri djeteta u TK-BiH na putu ka EU“, koji realizira Pedagoški zavod TK sa partnerskom organizacijom Save the Children, za 22 učesnika/ice(nastavnike/ice i menadžment)  iz OŠ ''Lipnice'' i ''Breške''.  Ciljevi seminara su bili da učesnici razumiju pojam socijalne kohezije i ulogu škole u razvijanju socijalne kohezije u zajednicu, ko i utvrditi jasne indikatore na osnovu kojih se mogu unaprijediti postojeće aktivnosti u školi i osposobiti zajednice učitelja koji uče za djelotvoran rad. U toku seminara realizirano je 8 sesija u kojima su učesnici aktivno učestovali i zajednički osvijestili pojam socijalne kohezije u segmentu obrazovanja,  zatim o  prioritetima kojima se škola treba baviti i  načinima na kojima se može unaprijediti školska praksa zasnovana na  komponentama socijalne kohezije.

U okviru realiziranih sesija treninga utvrđeni su i sljedeći koraci i aktivnosti za  škole po uzoru na ponuđene primjere u toku treninga, a školama je dostavljen kompletan materijal korišten na seminaru za nastavak rada (diseminacija) u njihovim školama.  Škole imaju mogućnost revidirati podzakonske akte koji postoje na nivou škole,  a i da daju okvir zajedničkom djelovanju i reflektuju principe i uvjerenja na kojima počiva naše obrazovanje (npr. Kućni red škole)  nastojeći u revidiranje, u što većoj mjeri, uključiti sve aktere odgojno-obraznovnog rada, a posebno učenike, sve zasnivajući na Socijalnoj koheziji. Na sastancima stručnih organa analizirat će se dosadašnji rad, sa ciljem donošenja konkretnog plana aktivnosti za njihov djelotvorniji rad, te razgovarati na koje sve načine mogu da se podstiču životne vještine u školi. Na časovima odjeljenskih zajednica i roditeljskim sastancima predloženo je da se urade  radionice o temi ''Medijska pismenost'', a na stručnim organima osmisli strategije za kvalitetno medijsko opismenjavanje učenika i korištenje savremenih tehnologija u nastavi. Učesnici su nakon zajedničke analize stručnog usavršavanja nastavnika i rada stručnih tijela u školama zaključili da je neminovno mijenjati načine rada ovih tijela sa ciljem unaprijeđenja prakse. Nakon sesije: simulacije sastanka zajednice učitelja, zaključeno je da je neminovno sastanke aktiva realizirati što češće, po predočenoj, utvrđenoj strukturi, te da će proces sticanja vještina konstruktivnog dijaloga i razvijanja povjerenja biti dugotrajan. Učesnici su se složili da će ovakav način rada Aktiva, Razrednih i Odjeljenjskih vijeća unaprijediti školsku praksu.

 

 

 


Izvor: Azra Mujkanović, stručni savjetnik