Aktuelnosti

Pregleda: 388

Završena obuka trenera za realizaciju NPP-a na bazi ishoda učenja

5.12.2016.

U toku je završna faza obuke trenera u okviru realizacije projekta pod nazivom  Jačanje socijalnog uključivanja – jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece sjeverozapadnog Balkana 2016-2018“, koji se realizira  uz finansijsku potporu organizacije Save the Children za sjeverozapadni Balkan, u partnerstvu sa Pedagoškim zavodom TK i nadležnim ministarstvom obrazovanja.

Rezultati projekta su veoma ambiciozni i značajni za obrazovanje u našem Kantonu i cijeloj državi:

(1) Stvoriti  i integrirati u obrazovni sistem TK Model  Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje,

(2) Razviti plan i instrumenti za praćenje i vrednovanje uvođenja Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje za nastavnike/ce u nastavnoj praksi usklađenoj sa ishodima učenja, strategijama podučavanja i učenja orjentiranim na učenike/ce i formativnom procjenom napretka učenika/ca, te

(3) Inicirati reviziju nastavnog plana i programa koja odražava Ishode učenja za jezičko-komunikacijsko područje, promjene u strategijama podučavanja potrebne za postizanje novih Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje i ocjenjivanje koje podržava učenje i podučavanje na razini novih ishoda učenja.

 

Danas je zadnji dan obuke 114 učesnika - trenera, iz reda odgajatelja predškolskih ustanova, nastavnika razredne nastave i BHS jezika osnovnih škola TK, te predstavnika Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK i Pedagoškog zavoda TK. Obuka je provedena kroz realizaciju 4 radionice, koje su se sastojale od po 4 dana. Realizirana je od strane trenerskog tima iz Zeničko-dobojskog kantona. Ciljevi radionica su veoma praktični, postignuti kroz plenarni, grupni, pojedinačni rad, kao samostalni rad između radionica. Obuke su se provodile u prostorijama:  OŠ "Novi Grad" Tuzla, Pedagoškog zavoda TK, Hotela Tuzla i Motela Rudar.

Na veoma posjećenim radionicama su se razmatrale aktuelne teme iz oblasti Zajedničke jezgre  NPP, zasnovanim na ishodima učenja, kao što su:·    

  • Pozicioniranje ishoda učenja za 21. vijek u kontekstu učenja učenika i rada učesnika
  • Proučavanje dokumenta ZJNPP za bosanski jezik, hrvatski jezik i srpski jezik definisana na ishodima učenjakako bi se razumjela njegova svrha, struktura i sadržaj
  • Pregled osnovnih koncepata i principa efikasnog učenja i podučavanja pismenosti
  • Razvoj, analiza, prilagodba i prezentacija priprema za čas/zajedničku aktivnostbaziranih na ishodima učenja
  • Učiti iz analize priprema za časove/zajedničke aktivnosti baziranih na ishodima učenja
  • Razgovarati o strategijama podučavanja
  • Razmotriti usmeno izražavanje i slušanje u svjetlu ishoda učenja
  • Razmotriti osnovne koncepte formativne procjene i izraditi tabele za formativnu procjenu u skladu sa ishodima učenja
  • Nastaviti sa razvijanjem priprema za časove/zajedničke aktivnostibaziranih na ishodima učenja
  • Razmotriti i uporediti principe učenja djece i odraslih
  • Razgovarati o odlikama dobrih trenera i mentora
  • Analizirati Priručnik za trenere
  • Predstaviti modele priprema iz Priručnika

Nakon završetka obuke, formiraće više od 57 trenerskih timovi za obuku više od 1361  nastavnika/ce razredne nastave, predmetne nastave BHS jezika i književnosti i odgajatelja iz predškolskih ustanova sa područja TK. Obuka nastavnika će se održati za vrijeme zimske pauze na seminarima u školama u trajanju od 4 dana. Logistička podrška za ove obuke je obezbijeđena od strane  Save the Children. Tehnička, savjetodavna i organizacijska podrška je nadležnost Pedagoškog zavoda TK. Okruženje za kvalitetnu obuku će obezbijediti škole - domaćini u svim općinama TK.

Ogroman je značaj ovog projekta. On je obuhvatio sve nastavnike razredne i predmetne nastave (BHS) i odgajatelje iz svih predškolskih ustanova TK, čime će obrazovni sistem TK biti spremniji za implementaciju novog Nastavnog plana i programa, koji je usvojen na državnom nivou, a koji je fokusiran na ishode učenja, a ne na nastavne sadržaje.

 


Izvor: dr.sc. Hariz Agić, stručni savjetnik