Pregleda: 389
Završena obuka trenera za realizaciju NPP-a na bazi ishoda učenja
5.12.2016.
U toku je završna faza obuke trenera u okviru realizacije projekta pod nazivom „Jačanje socijalnog uključivanja – jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece sjeverozapadnog Balkana 2016-2018“, koji se realizira uz finansijsku potporu organizacije Save the Children za sjeverozapadni Balkan, u partnerstvu sa Pedagoškim zavodom TK i nadležnim ministarstvom obrazovanja.
Rezultati projekta su veoma ambiciozni i značajni za obrazovanje u našem Kantonu i cijeloj državi:
(1) Stvoriti i integrirati u obrazovni sistem TK Model Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje,
(2) Razviti plan i instrumenti za praćenje i vrednovanje uvođenja Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje za nastavnike/ce u nastavnoj praksi usklađenoj sa ishodima učenja, strategijama podučavanja i učenja orjentiranim na učenike/ce i formativnom procjenom napretka učenika/ca, te
(3) Inicirati reviziju nastavnog plana i programa koja odražava Ishode učenja za jezičko-komunikacijsko područje, promjene u strategijama podučavanja potrebne za postizanje novih Ishoda učenja za jezičko-komunikacijsko područje i ocjenjivanje koje podržava učenje i podučavanje na razini novih ishoda učenja.
Danas je zadnji dan obuke 114 učesnika - trenera, iz reda odgajatelja predškolskih ustanova, nastavnika razredne nastave i BHS jezika osnovnih škola TK, te predstavnika Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK i Pedagoškog zavoda TK. Obuka je provedena kroz realizaciju 4 radionice, koje su se sastojale od po 4 dana. Realizirana je od strane trenerskog tima iz Zeničko-dobojskog kantona. Ciljevi radionica su veoma praktični, postignuti kroz plenarni, grupni, pojedinačni rad, kao samostalni rad između radionica. Obuke su se provodile u prostorijama: OŠ "Novi Grad" Tuzla, Pedagoškog zavoda TK, Hotela Tuzla i Motela Rudar.
Na veoma posjećenim radionicama su se razmatrale aktuelne teme iz oblasti Zajedničke jezgre NPP, zasnovanim na ishodima učenja, kao što su:·
- Pozicioniranje ishoda učenja za 21. vijek u kontekstu učenja učenika i rada učesnika
- Proučavanje dokumenta ZJNPP za bosanski jezik, hrvatski jezik i srpski jezik definisana na ishodima učenjakako bi se razumjela njegova svrha, struktura i sadržaj
- Pregled osnovnih koncepata i principa efikasnog učenja i podučavanja pismenosti
- Razvoj, analiza, prilagodba i prezentacija priprema za čas/zajedničku aktivnostbaziranih na ishodima učenja
- Učiti iz analize priprema za časove/zajedničke aktivnosti baziranih na ishodima učenja
- Razgovarati o strategijama podučavanja
- Razmotriti usmeno izražavanje i slušanje u svjetlu ishoda učenja
- Razmotriti osnovne koncepte formativne procjene i izraditi tabele za formativnu procjenu u skladu sa ishodima učenja
- Nastaviti sa razvijanjem priprema za časove/zajedničke aktivnostibaziranih na ishodima učenja
- Razmotriti i uporediti principe učenja djece i odraslih
- Razgovarati o odlikama dobrih trenera i mentora
- Analizirati Priručnik za trenere
- Predstaviti modele priprema iz Priručnika
Nakon završetka obuke, formiraće više od 57 trenerskih timovi za obuku više od 1361 nastavnika/ce razredne nastave, predmetne nastave BHS jezika i književnosti i odgajatelja iz predškolskih ustanova sa područja TK. Obuka nastavnika će se održati za vrijeme zimske pauze na seminarima u školama u trajanju od 4 dana. Logistička podrška za ove obuke je obezbijeđena od strane Save the Children. Tehnička, savjetodavna i organizacijska podrška je nadležnost Pedagoškog zavoda TK. Okruženje za kvalitetnu obuku će obezbijediti škole - domaćini u svim općinama TK.
Ogroman je značaj ovog projekta. On je obuhvatio sve nastavnike razredne i predmetne nastave (BHS) i odgajatelje iz svih predškolskih ustanova TK, čime će obrazovni sistem TK biti spremniji za implementaciju novog Nastavnog plana i programa, koji je usvojen na državnom nivou, a koji je fokusiran na ishode učenja, a ne na nastavne sadržaje.
Izvor: dr.sc. Hariz Agić, stručni savjetnik