Aktuelnosti

Pregleda: 678

Održana Konferencija „Nasilje i zlostavljanje putem informaciono-komunikacijskih tehnologija - dobno prikladni nastavni plan i program za osnovne i srednje škole u Tuzlanskom kantonu“

21.6.2017.

Većina djece u Bosni i Hercegovini svakodnevno koristi informaciono-komunikacijske tehnologije i ima pristup internetu već od svoje 9 godine života. Pokazalo je to istraživanje o ponašanju i navikama djece na internetu koje je u Bosni i Hercegovini provedeno uz podršku organizacije Save the Children. S obzirom na to da se nastavni predmet informatika počinje izučavati tek sa 11 godina, u 6. razredu osnove škole, nameće se potreba za kvalitetnijim i sveobuhvatnijim obrazovanjem i djece i njihovih roditelja o opasnostima koje vrebaju na internetu, te načinima kako da se djeca i roditelji od njih zaštite.

S ciljem stvaranja sigurnog virtuelnog okruženja za djecu organizacija Save the Children pokrenula je projekat „Sigurni i spojeni u susretu i virtuelnoj sredini koja je sigurna za djecu“ a koji se provodi u BiH i Srbiji. U Bosni i Hercegovini je projekat započet prošle godine u Tuzlanskom kantonu, i realizuju ga Pedagoški zavod, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport i Ministarstvo unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona, uz podršku organizacije Save the Children.

 

Danas je, u okviru ovog projekta, u Tuzli održana Konferencija „Nasilje i zlostavljanje putem informaciono-komunikacijskih tehnologija-dobno prikladni nastavni plan i program za osnovne i srednje škole u Tuzlanskom kantonu“. Prisutne su pozdravili direktor Pedagoškog zavoda TK Nikola Čiča, direktorica Save the Childrea Andrea Žeravčić, pomoćnica ministra za obrazovanje Mersija Jahić, a Konferenciju je otvorio ministar uutrašnjih poslova TK HuseinTopčagić. Potom su prezentirani rezultati višemjesečnog rada u Tuzlanskom kantonu, gdje je u 10 osnovnih i srednjih škola pilotiran dobno prikladan nastavni plan i program, koji uključuje i teme koje se tiču sigurnosti na internetu. U ovim školama je od početka 2017. godine vršena obuka nastavnog osoblja, organizovane brojne radionice sa roditeljima, a učenici su, u okviru različitih predmeta, obrađivali teme vezane za opasnosti sa kojima se mogu susreti u virtuelnom svijetu.

Uporedo je provedeno i istraživanje o znanjima,vještinama i stavovima učenika koje je potvrdilo potrebu da se ovom problemu mora sistemski pristupiti. U tom pravcu, zaključeno je na današnjoj Konferenciji, neophodno je postojeće nastavne planove i programe prilagoditi vremenu u kojem živimo i kroz različite nastavne sadržaje uključiti teme koje tretiraju sigurno i odgovorno korištenje interneta i informaciono-komunikacijskih tehnologija.