Aktuelnosti

Pregleda: 676

Informacija o aktivnostima na realizaciji online nastave biologije i hemije

28.5.2020.

Na osnovu odluke vlade Tuzlanskog kantona o proglašenju stanja prirodne nesreće zbog korona virusa (COVID-19), i naredbe kriznog štaba Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona o obustavi nastve u osnovnim, srednjim i visokoškolskim obrazovnim ustanovama, kao i radu vrtića.

Nastava u školama je obustavljena 12.03.2020.godine do danas. Od momenta obustavljanja redovne nastave radilo se na pokretanju platforme za on line nastavu.

Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona sa stručnim saradnicima je od samog početka pandemije radio na pripremanju i angažiranju nastavnika iz osnovnih i srednjih škola koji su uzeli aktivno učešće u pripremi on line nastave. Iako je u početku bilo određenih poteškoća, kao što je strah od snimanja pred kamerama i samog nastupa, Pedagoški zavod sa stručnim savjetnicima je uspio okupiti dovoljan broj zainteresiranih nastavnika iz osnovnih i srednjih škola koji su pristupili pripremanju i snimanju nastavnih jedinica koje su postavljane na platformu. U kratkom roku od dana obustave nastave a nakon održenog satanka sa nastavnicima/profesorima osnovnih i srednjih škola od 17.03.2020.godine, i podjele zaduženja pri čemu je jedan nastavnik/profesor preuzeo jedan razred, sistem on line nastave je počeo da funkcioniše.

Snimanju se pristupilo 20.03.2020.godine a prve nastavne jedinice za on line nastavu na platformi su već bile postavljene 23.03.2020.godine i još uvjek se određene nastavne jedinice snimaju i postavljaju u skladu sa planom i rasporedom časova. Snimani su časovi iz Biologije za osnovne škole od VI-IX razreda, kao i za srednje škole od I-IV, kada je u pitanju Hemija snimani su časovi za VIII i IX razred, kao i za srednje škole od I-IV razreda.

Na samom početku pripreme on line nastave snimanja su vršena u JUOŠ „Novi Grad“ za osnovne škole a za srednje škole u JU Srednja medicinska škola Tuzla. Nakon početnih snimanja neki profesori/nastavnici su zbog ograničenog kretanja nastavu počeli snimati u matičnim školama ili kućama, kako bi se rizik od zaraze sveo na minimum. Tehničku podršku u snimanju nastave pružila je JU OŠ „Novi Grad“ Tuzla, kao i kolega Igor Primorac,prof.iz JUMSŠ „Živinice“ Živinice. Takođe se mora istaći da su kolege koje su učestvovale u pripremi nastave za on line nastavu radile i u svojim matičnim školama sa svojim učenicima. U organizaciji i snimanju nastave učestvovali su:

1. Alma Spahić,prof. JUOŠ „Miladije“ Tuzla, Biologija za 6.razred OŠ 2. Indira Lukavica,prof. JUOŠ „Sjenjak“ Tuzla, Biologija za 7.razred OŠ
3. Adisa Mujkić,prof. JUOŠ „Dobošnica“ i „Gnojnica“ Lukavac, Biologija za 8.razred OŠ 4. Nermina Džuzdanović,prof. JUOŠ „Teočak“ Teočak, Biologija za 9.razred OŠ
5. Mirjana Fares,prof. JUOŠ „Novi Grad“ Tuzla, Hemija za 8.razred OŠ 6. Alma Hot,prof. JUOŠ „Mramor“ Tuzla, Hemija za 9.razred OŠ
7. Jasmin Hodžić,prof. JUOŠ „Vukovije“ Hemija 8. i 9.razred OŠ, kao i Biologija 7. i 9. razred OŠ 8. Selma Beširović,prof. JUMSŠ „Živinice“ Živinice, Biologija za I razred SŠ
9. Mubera Aščić,prof. JUMSŠ „Tuzla“ Tuzla, Biologija za I razred SŠ 10. Albina Hatunić,prof. JUMSŠ „Lukavac“ Lukavac, Biologija za II razred SŠ
11. Elmedina Trakić,prof. JUMSŠ „Živinice“ Živinice, Biologija za II razred SŠ 12. Majda Mišković,prof. JU Srednja medicinska škola Tuzla, Biologija za III razred SŠ
13. Senaid Ključanin,prof. JU Srednja medicinska škola Tuzla, Biologija za IV razred S 14. dr.Adem Dautbašć,prof. JUM Srednja hemijska škola Tuzla, Hemija za I i IV razred SŠ
15. Mehmed Imamović,prof. JU MSŠ „Lukavac“ Lukavac, Hemija za II razred SŠ 16. Minela Pezić,prof. JUGimnazija „Meša Selimović“ Tuzla, Hemija za III razred SŠ
17. Senada Aljić,prof. JUGimnazija „Ismet Mujezinović“ Tuzla, Hemija za I i IV razred SŠ 18. Igor Primorac,prof. JU MSŠ „Živinice“ Živinice tehnička podrška u snimanju

Profesori/nastavnici su tokom pripremanja on line nastave za platformu uložili veliki trud i rad kako bi ista mogla biti uobličena u informatički format koji bi mogao biti dostupan kako na platformi tako i svim kolegama koji će istu koristiti za realizaciju on line nastave. Takođe su i škole domaćini JUOŠ „Novi Grad“ Tuzla i JU Srednja medicinska škola Tuzla, stavili na raspolaganje prostor, opremu i snimatelje koji su bili neophodni za realizaciju postavljenih ciljeva.

Neka od iskustava profesora/nastavnika uključenih u realizaciju on line nastave:

„Obrazovanje u našoj zemlji i u Kantonu dočekalo je nedovoljno spremno da primjeni drugačiji oblik poučavanja osim onog klasičnog. I pored toga, zahvaljujući ogromnom naporu svih koji učestvuju u nastavnom procesu (nastavnika, učenika, PZ, Ministarstva i roditelja) mislim da se može zaključiti da je školska 2019/2020 godina uspješno privodi kraju i da svi možemo biti zadovoljni poslom koji smo obavili. Dosta je problema i nedostataka koji su morali da se u ovom periodu savladaju. Pitanje koje se postavlja jeste da li online nastava može potpuno zamjeniti klasične oblike poučavanja. Ja mislim da to za sada još uvijek nije moguće, ali da se kombinovanjem ova dva načina, obrazovanje može značajno unaprijediti. Može se unaprijediti rad sa djecom sa posebnim potrebama, dopunska i dodatna nastava, pomoći učenicima koji su duže vremena odsutni sa nastave, pomoći učenicima upućenim na popravni ili razredni ispit, povećati i obogatiti nastavni materijal, omogućiti pristup online testiranju za vježbu ali i za provjeru znanja itd. Ono što je vrlo značajno a što je moguće ovim putem izvesti i što ne treba propustiti je standardizacija nastavnog procesa. U svakom slučaju bi trebalo vrlo ozbiljno, na nivou Ministarstva i PZ iskoristiti ovaj trenutak i pristupiti organizovanim aktivnostima na razvoju digitalizacije nastavnog procesa i uklapanja online nastave u redovan nastavni proces. Ovo je samo nekoliko napomena. Naravno o problemima koji su se pojavili se može dugo elaborirati ali i predložiti moguća rješenja. dr.Adem Dautbašić,prof

„Ove godine neočekivano, kako to inače bude u vanrednim situacijama zadesila nas je potreba da u što kraćem roku sa nazovimo ga “ tradicionalnog” pređemo na online način izvođenja nastave na koji se nismo niti pripremali, a pogotovu bili spremni. Online nastava po prvi put nam je omogućila da kreiramo i upotrijebimo sve ono o čemu smo govorili, željeli, a stalno se žalili da ne možemo i nemamo uslove. Zapravo prvi put smo trebali ili morali, jer definitivno je neko morao da snimi i čas i nastavnu jedinicu, kako bi to svima nama poslužilo u nastavnom materijalu. Mišljenja sam da smo za veoma kratko vrijeme uspostavili rad na platformi, animirali učenike i počeli sa radom. Postojala je odredena doza straha od neuspijeha, ali interesantno, koristeći podatke iz izvještaja mogu primijetiti da su učenici pristupili u 90 % slučajeva odmah i počeli sa radom. Analizom proteklog perioda može se vidjeti da su naši učenici zapravo jako raspoloženi i zainteresovani za samostalan istrazivački rad koji je donio jako dobar reultat u radu na platformi, a opet das mo populacija kojoj nedostaje interaktivna komunikacija, a koju smo nadoknadili korištenjem chat sesija, za pojašnjavanje i otklanjanje nekih nejasnoća i poteškoća. Definitivno smo nailazili na poteskoće koje su uglavnom bile kada su u pitanju operateri koji omogućavaju internet konekciju, ali koje su se blagovremeno otklanjale. U konačnici za dobru analizu mislim da je potrebno izvrsiti anonimnu anketu učenika kada bismo i dobili najrelevantnije podatke o uspjehu ili neuspjehu online nastave u našem obrazovanju, jer učenici su oni koji su ključni faktor obrazovnog procesa, sve smo uradili zbog njih, da ih zaštitimo, obogatimo znanjem i unaprijedimo. Samo ukoliko su svi navedeni segmenti zadovoljeni mi smo uspjeli“. Selma Beširović,prof.

„Skoro je sve sada dostupno online ali da ćemo doživjeti i online nastavu baš sada, možda je bilo teško za pretpostaviti. Iznenada 12.03.2020.godine našli smo se pred, ne bih rekla teškoćama, već novim izazovom zbog novonastale situacije zvane „covid 19“.

Nastava je obustavljena i krenuo je novi vid nastave, tzv. online nastave. Prvih nekoliko dana radili smo sa učenicima preko vibera i mesingera i mogu reći da je bilo jako teško. Za to vrijeme Ministarstvo obrazovanja i PZ sa administratorima(nastavnicima) pripremalo platformu „Moodle“. Da bi online nastava funkcionisala za nju se treba detaljno pripremiti. Te pripreme uključuju ovladavanje određenim znanjima i vještinama kako za nastavnike, tako i za učenike. No nas okolnosti nisu pitale. Novi oblik poučavanja u ovom kriznom stanju, odnosno nastava na daljinu ima svoje prednosti i nedostatke. Svima nam je to bila velika promjena. Imam više obaveza kad je u pitanju online nastava, ustvari mi više vremena treba, jer učenici mi šalju u isto vrijeme radove, ali s obzirom da radim od kuće, ne predstavlja mi problem. Na raspolaganju je korištenje različitih materijala, tako da svoje katkada dopunjavam i njima, kako bi učenicima bilo zanimljivije. No ipak, klasična nastava ima prednost zboog fizičog prisustva djece u učionici i na licu mjesta učenicima mogu objasniti svaku nejasnoću, a putem online nastave me uvijek brine da li sam učenicima dovoljno približila ili možda nedovoljno pojasnila neke sadržaje. Nadam se, da ćemo uspjeti, svi zajedno izvući ono najbolje iz online nastave. Za sada uspijevamo nekako izaći na kraj sa preostalim gradivom i motivirati učenike da aktivno učestvuju i privodimo školsku godinu kraju. Nadam se da će ova izvanredna situacija što prije završiti i da ćemo se vratiti tamo gdje se najugodnije osjećamo, u svoje fizičke škole i učionice, te da ćemo se u septembru moći vratiti u razred. Ukoliko bi ponovo došlo do ovakve situacije ,mislim da ovaj model mogu preporučiti, no ipak se nadam da do toga neće doći“. Adisa Mujkić,prof.


Izvor: Mehdin Selimović, stručni savjetnik