Aktuelnosti

Pregleda: 1003

Online nastava – NASTAVNICI, najvažnija karika....

27.4.2020.

Nakon prekida nastave u osnovnim i srednjim školama na području Tuzlanskog kantona (11. marta 2020.) Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, Pedagoški zavod TK, Elektrotehnička škola Tuzla i kompanija Leftor  d.o.o. Tuzla, postavili su okvir za realizaciju online nastave u Tuzlanskom kantonu.

Pedagoški zavod TK je, 15. marta 2020. godine, u okviru svojih ingerencija, formirao stručne komisije za razrednu nastavu i predmete: Matematika, Fizika, Biologija, Hemija, Historija, Sociologija, Filozofija, Logika, Demokratija i ljudska prava, Građansko obrazovanje, Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost, Islamska vjeronauka ( organizacija Muftijstvo tuzlansko), Likovna kultura, Muzička kultura, Informatika, Geografija, Tehnički odgoj. Uspostavljena je i odlična saradnja s RTV TK, TV Slon, TV 7.

Na osnovu dostupnog materijala, kao i zajedničkog iskustva, pokrenuta je priprema, usaglašavanje i izrada nastavnih jedinica. Nastavne jedinice za razrednu nastavu od I-V razreda snimaju se i emituju u saradnji s RTV TK, a predmetna nastava postavlja na platformi kompanije Leftor d.o.o. Tuzla. U pripremi, realizaciji materijala učestvuje 98 nastavnika i 10 savjetnika PZTK.  Imajući u vidu zahtjevan zadatak, da se u ovim vanrednim okolnostima olakša rad  nastavnicima u osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona i omogući preuzimanje nastavnih jedinica za školske platforme, članovi komisija su, za pet sedmica online nastave, kao i njihove kolege u školama, uz redovne školske obaveze: .. kontaktirali roditelje, osnovali viber grupu i uspostavili kontinuiranu saradnju sa roditeljima („online informacije“); uspostavili komunikaciju s učenicima (viber, e-mail, messenger, zoom); uspostavili dnevnu komunikaciju s učenicima; organizirali ispite – (učenici su radili popravne module-putem Zoom aplikacije); kao razredne  starješine kreirali online raspored aktivnosti u koji profesori unose sedmični plan kako bi se izbjeglo opterećenje učenika (kontrolni radovi, provjere i sl.); kao rukovoditelji sekcija prate aktivnosti; postavljaju nastavne jedinice na Moodle; postavljaju pdf formate s uputama i motivacijom učenika; pravovremeno odgovaraju na učeničke upite; ispravljaju domaće zadaće; sve nejasnoće otklanjaju; kontinuirano prate angažovanost učenika na platformi (koja se pokazala izvanredna za pristup predmetu, pristupu i korištenju dostavljenih materijala, izradi i slanju zadaća); u predviđenom roku ispravljaju pismene zadaće; planiraju i realizuju online časove lektire koristeći Zoom aplikaciju; održavaju online odjeljenska vijeća; prisustvuju sjednicama Nastavničkog vijeća (online); valjalo je biti psihosocijalna podrška učenicima koji osjećaju anksioznost, neizvjesnost, zamjenu dan-noć...; smisliti testove za novi način nastave; sedmične izvještaje o realizaciji online nastave slati pedagoškoj službi; jednom riječju sve uskladiti s novim načinom nastave, uspješno uradili i nastavne jedinice  koje su postavljene na Moodle platformi. Ništa manje važno je i čuti iskustva članova komisija: „Vodilja ovih i prethodnih sedmica za mene, kolegu i kolegice, koji su učestvovali u pripremanju i realizaciji časova za online nastavu Bosanskog, hrvatskog i srpskog jezika i književnosti bila je da iskoristimo resurse (nastavničke kompetencije, tehnologiju kojom raspolažemo, savjete starijih kolega) prilagodimo nastaloj sitauaciji i na taj način doprinesemo dobrobiti nastavničke zajednice. Trebalo je  izdvojiti nastavne sadržaje, sažeti ih i preoblikovati u prezentacije  vodeći  računa o metodičkim postupcima kojima vodimo učenike kroz nastavne sadržaje, montirati materijal, proslijediti do platforme. Neizostavna je bila podrška kolega i kolegica i svaka riječ zahvalnosti zapravo je potvrdila jedno– u ovome smo svi zajedno uspjeli, od Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, Pedagoškog zavoda Tuzla,  snimatelja, internet kompanije Leftor, do nastavnika koji su u konačnici pojasnili  sadržaje i usmjerili učenike na samostalan radU trenutku kad je sve stalo, nastava u našim školama  nastavila je svoj, sada izmijenjeni život. Mnogi od nas, u ovim danima, radeći sa učenicima potvrdili su da posao prosvjetnog radnika nije „posao“ već odgovoran i požrtvovan poziv u punom značenju te riječi. (Melika Suljagić, prof. )

Da li još nešto treba dodati... ili samo ponoviti: NASTAVNICI SU NAJVAŽNIJA KARIKA .... i u  realizaciji online nastave!

Snimanje nastavnih jedinica se nastavlja i potrebno je da svi nastavnici snimljene nastavne jedinice koriste u online nastavi, kako bi pristup u realizaciji nastave bio jedinstven. Pedagoški zavod proširit će mrežu saradnika/nastavnika za pojedine predmete kako bi se postigla maksimalna pravovremenost, pripremanje i snimanje nastavnih jedinica, te tako ostvarila što je moguće obuhvatnija i kvalitetnija online nastava. Zahvaljujemo se svim osnovnim i srednjim školama, nastavnicima, nastavnicima/saradnicima-članovima stručnih komisija, na dosadašnjoj uspješnoj organizaciji i realizaciji (ne zaboravljajući cjelokupan kontekst) online nastave, ali i na nastavku saradnje u narednom periodu. Ostaje nam da svi zajedno pratimo instrukcije nadležnih organa o epidemiološkom stanju, što će se svakako reflektovati i na organizaciju nastavnog procesa u narednom periodu.


Ministarstvo obrazovanja i nauke TK                  Pedagoški zavod TK